DOLAR 32,3406 0.18%

18 Kasım 2020 12:46

BEĞENDİM

ABONE OL

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, turizm alanında başlattığı çalışmalarla şehri geleceğe hazırlıyor. Özellikle yayla turizminin ön plana çıkması için çalışmalarını sürdüren Başkan Güler, karavan turizmi, trekking, kayak turizmi ve kış turizminin yanısıra Karadeniz yayla turizminde ilk olan, Kapadokya başta olmak üzere birkaç şehirde uygulanan balon turizmini başlattı.

Denizi, doğası, yaylaları ve eşsiz sahilleri ile turizmin gözde merkezlerinden birisi haline gelen Ordu, yeni bir turizm hamlesi daha gerçekleştirdi. Ordu’nun en güzel yayalarından birisi olan ve menderesleriyle ünlü Aybastı ilçesinin Perşembe Yaylası’nda sıcak hava balonu deneme uçuşu gerçekleştirildi.

Ordu Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Asım Suyabatmaz ve Aybastı Belediye Başkanı Beytullah Geçtan’nın bizzat eşlik ettiği deneme uçuşu başarıyla sonuçlandı. Sıcak hava balonu mendereslerin üzerinde yaklaşık bir saat tur atarak görsel şölen yaşattı. Önümüzdeki dönemde Büyükşehir Belediyesi turizm şirketi ORTUR A.Ş tarafından gerçekleştirilmesi planlanan uçuşların bölge turizmine önemli katkılar sunması hedefleniyor.

YAYLA TURİZMİNE YENİ RENK

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Ordu, Karadeniz ve Türkiye’nin güzelliklerini dünyaya tanıtmayı amaçladıklarını belirtti. Başkan Güler, “Bu güzelliklerin sadece bize ait olmasını arzu etmiyoruz, bütün dünya bu güzellikleri görsün, onlarla paylaşmak istiyoruz. Daha evvel karadan bu güzellikleri görmüştük, daha sonra getirdiğimiz gemilerle bu güzellikleri denizden seyrettirdik. Bugünde balon turizmini devreye alıyoruz. Ve yeni bir alternatif olarak Ordumuzun yaylalarımızın güzelliğini dünyaya duyurmak istiyoruz” dedi.

Balon turizminin yeni bir turizm alternatifi olduğunu vurgulayan Başkan Güler, “Aybastı ilçemizin Perşembe yaylasının harikulade mendereslerini şimdi balondan seyredeceğiz. Bu aynı zamanda bize çok büyük kazançlar sağlayacak. Ve dünyanın bu güzellikleri paylaşmasına ve tanımasına vesile olacak” diye konuştu.

Turizmi çeşitlendirmek istediklerini de kaydeden Başkan Güler, “Şu anda karavan turizmi, bisiklet turizminin yanısıra trekking yürüyüş yollarını tespit ettik. Bununla ilgili Ordumuzda 155 nokta belirledik. Bunların güzergahları oluşturuldu. Bildiğiniz gibi sadece yaylalarımız değil kanyonlarımız, şelalelerimiz var. Buralarda trekking yapma durumu var. Aynı zamanda kano ile turizmi renklendiriyor ve çeşitlendiriyoruz. İşin hem sportif tarafı, hem turizm boyutu hem de aynı zamanda tanıtım faaliyetleri ile beraber Ordumuzu, Karadeniz’imizi dolayısıyla ülkemizi dünyaya tanıtıyoruz. Sadece bölgesel olarak değil dünya ile bu güzellikleri paylaşmış oluyoruz” diye konuştu.

BÖLGE TURİZMİNE BÜYÜK KATKI SUNACAK

Projenin bölge turizmine önemli katkılar sunacağını belirten Ordu Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Asım Suyabatmaz, özellikle Kapadokya bölgesinde revaçta olan balon turizmini Ordu’ya kazandırmak istediklerini kaydetti. Suyabatmaz, “Balon turizmi ile hem turizm pastasından pay almış olacağız, hem de ilimiz turizmine bir katkı daha sunmuş olacağız” dedi.

Başkan Danışmanı Asım Suyabatmaz yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Turizm alanında yeni bir sektör açtık. Çünkü Türkiye bu anlamda çok ileri bir düzeyde. Özellikle Kapadokya bölgesi yıllık 3,5 milyon civarında bir turist ağırlıyor ve bunun yanında bölgede 500 binin üzerinde de balon uçuşu yapan turist var. Kapadokya’ya balonun 70 milyon avronun üzerinde ekonomik katkısı var. Biz de Ordu’ya hem ekonomik hem de turizm adına katkı sağlamak adına sıcak hava balon turizmini Ordu’da başlattık. Hayırlı uğurlu olsun” dedi.

“BAŞKAN GÜLER’E TEŞEKKÜR EDİYORUM”

Aybastı’nın turizmine önemli katkı verecek olan projenin başlamasından memnun olduklarını ifade eden Aybastı Belediye Başkanı Beytullah Geçtan, “Bu organizasyonun gerçekleşmesinde emek veren Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Mehmet Hilmi Güler’den Allah razı olsun. Kendisi ufku çok geniş bir insan. Bizler de hızına yetişmeye çalışıyoruz. Sıcak hava balonumuzu ilk kez Aybastı ilçemizde deniyoruz. Sıcak hava balonunun devamlılığı gelirse inşallah bundan sonraki süreçte Aybastı ve Ordu’da turizm hareketliliği çok farklı olacak” şeklinde konuştu.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.