DOLAR 32,5038 0.08%

26 Nisan 2018 15:52

BEĞENDİM

ABONE OL

“7. Sabah İl Buluşmaları” kapsamında Ordu’ya gelen Sabah Gazetesi yazarlarının programı devam ediyor.

Ordu Büyükşehir Belediyesinin düzenlediği organizasyon kapsamında, Ordu ilinin kültürel değerleri ve iller arası rekabetteki konumunun tartışıldığı panelin ardından, Altınordu ilçe merkezinde Büyükşehir Belediyesinin yatırım ve projelerini yerinde inceleyen heyete gezi programından sonra Başkan Enver Yılmaz tarafından sunum yapıldı.

“320 MİLYON TL BORÇ DEVRALMIŞTIK”

Başkan Yılmaz, Ordu Büyükşehir Belediyesinin kurumsal yapısını anlatarak başladığı konuşmasında, “Geçmişe dönük 220 milyon TL’si eski Ordu Belediyesinden ve 100 milyon TL’si de 72 belediyeden olmak üzere toplam 320 milyon TL borçla devraldıkları hizmet yarışında 4. yıl itibarıyla borcumuzu sıfırladık. Ordu ili nüfus dağılımı olarak ilginç bir yapıya sahip. 19 ilçesiyle birlikte toplam nüfusu 750 bin olan ilimizde Altınordu, Fatsa ve Ünye’nin nüfusu büyük bir oran teşkil ediyor. İlçelerimizin geniş bir araziye dağılmış olması, yatırımların koordinasyonunda işimizin ne denli zor olduğunu ortaya koymaktadır ancak Büyükşehir Belediyemiz, verdiği hizmetlerle geçmişe dönük birçok sorunu ortadan kaldırmıştır ” dedi.

“KENDİ AYAKLARI ÜZERİNDE DURAN BİR BELEDİYEYİZ”

Göreve geldiğimiz günden itibaren bizlerden öncelikli olarak istenen yol ve içme suyu konusunda büyük yatırımlara imza attık. Şu anda % 95 seviyesinde içme suyu hizmetini yerine getirmiş bir Büyükşehir’iz. Yerel yönetimler anlamında Türkiye’nin en büyük yol ihalesini gerçekleştirdik. Karadeniz Bölgesi’nde yol inşa etmenin ne kadar zor olduğunu hepimiz biliyoruz. Biz popülist politika yapmadan hizmetlerimizi yerine getiriyoruz. Geride bırakılan 4 yıllık süreçte toplam 1.400 km’lik asfalt yol imal ederek Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdık. Altyapı konusunda da sorunsuz bir iliz. Nüfusu dolayısıyla geliri en düşük Büyükşehir Belediyesi olmamıza rağmen ödenek ve kaynak sorunumuz yok. Kendi ayakları üzerinde duran bir yerel yönetimiz” diye konuştu.

“GÖREVİMİZİ LAYIKIYLA YERİNE GETİRMEYE ÇALIŞIYORUZ”

Konuşmasının son bölümünde çöp, toplu ulaşım, ilçe meydanları ve spor yatırımları, sosyal hizmetler, kadınlar plajı, Dış Cephe İyileştirme Projesi, sahil düzenlemeleri, mavi bayrak, Akılı Bisiklet, AVM Projesi, kayak tesisi, Çikolata Park Projesi ve Ayışığı Meydan Projesi gibi onlarca proje hakkında misafirlere bilgi veren Başkan Enver Yılmaz, “Kurumsal bir yapı ile yürüttüğümüz bu kutsal görevi layıkıyla yerine getirmeye çalışıyoruz. Ordu’muz hükümetimizden gerekli her türlü desteği alan bir ildir” ifadelerini kullandı.

KÖŞE YAZARI KIZILTAŞ, “ORDU’DA İNANILMAZ BİR DEĞİŞİM GÖRDÜK”

Sabah Gazetesi yazarları adına söz alan Ordulu Köşe Yazarı Ekrem Kızıltaş ise Ordu’nun Türkiye’nin en çok göç veren illerinden biri olduğunu ve Büyükşehir Belediyesinin hizmetleriyle birlikte bundan sonra artık Ordu’nun makûs talihini yenerek yeniden bir yapılanmaya giden bir il olduğuna dikkat çekti. Başkan Yılmaz’ın görevini layıkıyla yerine getirdiğinin altını çizen Kızıltaş, “Sabah yazarları olarak, Ordu’da inanılmaz bir değişim gördük. Şu anda İstanbul’da yaşıyorum ancak ilerleyen zaman içerisinde böylesine değişimin yaşandığı güzel memleketime tekrar geri dönebilirim. Sayın Başkanımıza bizlere gösterdiği ilgi ve alaka nedeniyle çok teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.